- نمونه وظایف و مسئولیت ها:
---ثبت خالصه مشخصات و جریان نامه های وارده و صادره در رایانه یا دفاتر مربوطه.–
---پاسخگویی به مراجعین و راهنمایی آنها و در صورت لزوم فراهم آوردن امکانات انجام درخواست های متقاضیان
-تفکیک و توزیع نامه ها برای ارجاع به واحد اقدام کننده و پیگیری آنها
تهیه گزارش موردنیاز برای مقام مافوق---
تهیه لیست ملزومات اداری موردنیاز کارمندان مربوطه و تدارک و توزیع آنها---
---تنظیم دفتر آمار و گزارش کارکرد کارکنان
-همکاری با مســئول دفتر در زمینــه آماده کردن ســوابق و پرونده ها و گزارش مربوطه
---آشــنایی به نرم افزارهای تایــپ و مکاتبات و نرم افزارهــای اداری، تایپ نامه ها، یادداشت های اداری، بخشنامه ها، گزارش ها و مقاله ها از روی پیش نویس های خطی
---حفظ و نگهداری نامه ها، اوراق، اســناد و مــدارک، پرونده های محرمانه، مطابق مقررات و اصول بایگانی
---رتقاء دانش شــغلی و به روز نگهداری فرایندهای بایگانــی )الکترونیکی نمودن فرایندهای مزبور)
---پاسخگویی به مراجعین و راهنمایی آنان به واحدهای مربوط و تکریم ارباب رجوع
---هماهنگی با مقامات مختلف قبل از هدایت مراجعین نزد آنها.